onsdag 20 oktober 2010

Ledig!

Ja, jag gjorde något som jag aldrig tidigare gjort.
Jag lade in om ledigt med kort varsel, ja väldigt kort varsel. Jag ansökte om ledigt i går för idag, torsdag och fredag och fick ett snabbt OK från chefen. Det kändes lite konstigt att bli beviljad ledighet så snabbt och enkelt, det brukar alltid knorras lite. Kan det bero på att jag är varslad om uppsägning måntro. Ja, jag är varslad då mina arbetsuppgifter skall förläggas till vårt huvudkontor i Malmö. På onsdag väntar förhandlingar med facket. Jag hoppas att allt kommer att bli bra.
Till helgen ser jag fram emot en tripp till Stockholm & Blue Nordic Hotel.

1 kommentar:

Dicksonska våningen sa...

Hej!
Skönt med ledigt och tripp till Sthlm.
Det där med ditt jobb verkar inte kul alls! Bra att du kollar upp med facket vad som gäller så att de kan ta tag i allt detta.
Själv slåss jag också mot mina arbetsgivare, fast om att få lön och arbetstid höjd. De har inte ens ett kollektivavtal så förhållandena är minst sagt USLA!

Kram Annika