fredag 29 oktober 2010

Äntligen fredag!

Vilken veckan!
Den började bra men, riktigt bra faktiskt.
Det har varit förhandlingar i veckan om mitt arbete. Förhandlingen med facket och min personalchef gick jätte bra och vi kom fram till en lösning. Men så i går kom protokollet från förhandlingen + ett tillägg från min nuvarande chef. Protokollet stämmer inte med vad vi kom fram till i onsdags på förhandlingen. Med tillägget från min chef var det som att få ett knivhugg i ryggen. Får arbetsgivare behandla människor hur som helst. Jag vill inte gå in i detalj men det var många uppgifter från min chef (han var inte med) angående min anställning som inte stämde. Informationen han hade gett till personalchefen angående min tjänst stämde inte alls. Jag fick värsta psykbrytet och lämnade min arbetsplats igår.....känner mej så förnedrad och kränkt. Till saken hör att det är tredje gången jag utsätts för detta då företaget jag arbetar i har haft åtskilliga omorganisationer under de senaste ett och ett halvt året. Min fråga är...får man behandla människor/medarbetare hur som helst? Finns det någon där ute som är duktig på frågor kring uppsägningar kontakta mej gärna jag behöver hjälp!!!

Nu håller jag bara tummarna för att min duktiga kontakt på facket kan hjälpa mej att lösa detta och att lösningen vi kom fram till i onsdags är den som skall gälla. Den lösningen som skrevs i protokollet skriver jag inte under!
Håll tummarna för mej!

Ha en riktigt skön fredag!

1 kommentar:

promenader på landet sa...

Tack för titten hos mig nu hittar ju jag till din fina blogg också! Önskar dig en trevlig helg! Kram Maria