fredag 5 november 2010

Välkommen fredag!

I går var jag på anställnings intervju. Jag tyckte att intervjun gick ganska bra trots att det kändes som att de två personerna från företaget inte hade förberätt intervjun över huvudtaget.

Nu är jag på väg ut för att posta lite blanketter som jag fyllt i angående min arbetsbefrielse.
Det är en väldigt konstig känsla att vara arbetslös och då har jag bara varit det i fyra dagar.
Jag har blivit arbetslös pga att företaget jag arbetat på har valt att flytta all sin administration till sitt huvudkontor. Det har varit ett stort antal omorganisationer, uppsägningar och flyttande av tjänster mellan personalen inom företaget under snart två år. Den arbetsgrupp jag ingick i har hela tiden varit undantagen dessa omorganisationer men nu drabbades även vi.

Som sagt en konstig och helt ny känsla för mej som aldrig varit arbetslös tidigare.
Jag ser positivt på det hela för det här ger mej en ny chans till nya möjligheter i mitt arbetsliv.

Ha en härlig fredag!

1 kommentar:

4U2 sa...

Roligt att du har sådan positiv inställning. Det bådar gott.