torsdag 4 februari 2010

Längtar efter våren!

Nu är jag säkert inte ensam om att börja längta efter våren.
Jag börjar få sån lust att fixa nya gardiner och piffa till i fönstren....en härlig känsla.
Men visst är det mysigt med all vit och fin snö. Jag är så glad att vädret är så här istället för grått och regnigt.
För några veckor sedan beställde vi en resa. Härligt att ha något att se fram emot. I år blir det Kreta.
Förra sommaren var vi i Side som ligger i Turkiet. Turkiet är något jag verkligen kan rekommendera och då framför allt Side som passar alla åldrar.
Vi bodde i Kumköy som ligger några kilometer utanför Side Stad. Där är stranden helt perfekt, fin sand och långgrunda bad. Maten är helt fantastiskt god. Vi hittade tillbaka till vår favorit restaurang som vi besökte när vi var i Kumköy år 2002. Restaurangen heter Bistro 2000. De har bra service och jätte god mat. Vill man åka in till Side Stad tar det bara 5-10 minuter med de små bussarna som kallas Dolmus, de går i skyttel trafik mellan byarna. Inne i Side kan jag rekommendera Restaurang Gül som ligger in på en tvärgata från den stora gågatan. Vi hittade också en kanon bra bar som ligger nere vid vattnet, Stone Bar helt klart värd ett besök.

Här en bild tagen från vår balkong ut mot havet i solnedgången.

Sönerna som går in för landning efter sin Parasailing.

Ja, nu har jag suttit och drömt mej bort ett tag.


Inga kommentarer: