onsdag 8 juli 2009

I morse...

....var det ett fantastiskt fint väder så jag tog cykeln till jobbet. Allt efter dagen gick så kröp det in mörkare och mörkare moln å så vid klockan tre så dundrade åskan till och himlen öppnade sig. Ja jag kan säga att det blev skyfall och jag som skulle cykla hem vid fyra. Jag höll tummarna och vid fyra sken solen igen....ja vad kan man säga...omväxlande väder.
Här har gjorts köttfärslimpa med lite grekiskt touche i kväll....blev så himla god.


Jag blandade 3/4 dl havregryn med 2 dl vatten och så fick det stå och svälla i 10 min.

Sedan blandade jag i 1 msk fin hackad rödlök, 1 tsk salt, 1 krm vitpeppar, 1 ägg och rörde om.

Jag blandade sedan i ca 400-450 gram blandfärs tillsammans med valfri mängd fetaost.

Hällde över smeten i en smord form och formade den till en limpa.

Den gräddades i mitten av ugnen i ungefär 40-45 minuter i 200 grader.

Och resultatet...super god.

Att äta till....kokt potatis, sås och en god grönsallad.

Inga kommentarer: