söndag 7 juni 2009

Sol & Regn

I morse när jag vaknade sken solen från en klar blå himmel....så härligt. Men nu har det ändrats, gråa tunga moln har dragit in och täcker nu hela himlen. Jag har precis hängt ut tvätten så jag hoppas inte att molnen släpper i från sig något regn.
För några veckor sedan såg jag en platsannons i tidningen. Jag kände direkt att det var ett arbete som skulle passa mej trots att jag inte hade någon erfarenhet av det sedan tidigare. Jag knåpade ihop en ansökan och ett CV och skickade iväg. Jag trodde som sagt inte att jag skulle ha en chans, så jag blev väldigt förvånad när de ringde och sa att de ville träffa mej för en intervju. De berättade att det var fyra som var kallade för intervju så då kände jag att jag allafall hade en liten chans till jobbet. Efter intervjuerna var det två kvar, jag och en person till. Gissa om jag hade fjärilar i magen. Så i mitten av veckan ringde de och talade om vad som hänt och vem de skulle anställa. Otur som jag så ofta har så föll jag på mållinjen. Gissa om jag är besviken? Det föll på att den andra personen hade vana gällande arbetsuppgifterna från tidigare anställning, så jag för står att valet föll på den personen. Så man får väl säga att jag föll med flaggan i topp. Trots att det är lågkonjunktur ska jag söka vidare på arbetsmarknaden och så har jag bestämt mej för att ta tag i en gammal dröm jag har. Jag har ju ett arbete så jag sitter inte i sjön.
Vad händer idag? Jag ska ut i trädgårn en stund och rensa ogräs å så ska jag nog svänga ihop en sockerkaka.

Hilla

Inga kommentarer: